Crafthousessa otettiin käyttöön Odoo toiminnanohjausjärjestelmä
Asiakaspalvelun toimintatavat ja sisäiset prosessit tehostuivat

Odoo, aiemmalta nimeltään OpenERP, on kaiken kattava modulaarinen toiminnanohjausjärjestelmä, joka tarjoaa lähes kaikki tarvittavat työkalut projektinhallinnasta taloushallintoon ja markkinoinnin välineisiin asti. Odoolla on jo 5 miljoonaa aktiivista käyttäjää ympäri maailman.

Odoo perustuu avoimeen lähdekoodiin. Sitä tarjotaan ilmaisena Community -versiona, ja maksullisena Enterprise -versiona. Päädyimme itse ilmaiseen versioon, koska se tarjoaa meille kaikki olennaiset prosessejamme tukevat välineet. Voimme hankkia Odoon omasta sovelluskaupasta modulin mihin tahansa tarpeeseen - kymmenistä tuhansista eri vaihtoehdoista - tai vaihtoehtoisesti voimme teetättää haluamamme toiminnon Odoo-kumppaniyrityksellä.

Meillä Crafthousessa Odoo korvasi kuusi aiempaa erillistä tietojärjestelmää: Asiakaspalvelun tikettijärjestelmän, tuotekehityksen toiminnanohjauksen, taloushallinnon, CRM:n, verkkosivut ja markkinoinnin järjestelmät. Näiden lisensoitujen järjestelmien korvaaminen toi mittavia säästöjä. Tärkein Odoon valtti on kuitenkin tiedon keskittäminen yhteen järjestelmään; kommunikointi sisäisesti ja asiakkaiden kanssa helpottuu ja prosessit tehostuvat. Tämä on samalla tiivistänyt saarekkeista muodostuneen työyhteisömme yhdeksi mantereeksi, jossa pystymme paremmin puhaltamaan yhteen hiileen tiiminä. Tämä muutos näkyy myös henkilöstön innokkuuden ja työmoraalin kasvuna, sekä positiivisena tsemppinä, joka tulee varmasti heijastumaan myös asiakkaisiimme.

Luet tällä hetkellä Odoolla ylläpidettyä blogia ja Odoolla rakennettua verkkosivustoa, jossa ylläpidon helppous ja monipuolisuus vetää Wordpressin välineillekin vertoja.

Odoo on voimakkaassa kasvussa oleva belgialainen yritys, joka on tulossa rytinällä suomeenkin. Olemme ylpeitä, että voimme olla eturintamassa hyödyntämässä Odoota Suomessa.

Toimitusjohtajamme vaihtui
Samalla vaihtuivat tietojärjestelmät, toimintatavat ja koko yrityskulttuuri